onsdag 1 december 2010

Djurpolis

Nu börjar även våra djur få en uppgradering i respekt. Stockholm har bildat en grupp med djurpoliser för att få mer kunskap och fokus inom djurskyddsområdet. Med barbariskt misshandel av djur såsom att elda levande kaniner, sparka fotboll med grävlingar osv. är det på tiden att vi får just dessa djurpoliser. Har i tidigare blogginlägg även framfört att vi borde införa en djurombudsman med hänsyn till att vi inte bara har djur som sällskap utan även i utnyttjande såsom cirkus, pälsdjursuppfödning, äggproduktion m.m. m.m . jag vidhåller fortfarande det och är tacksam och hoppas detta är ett steg på vägen.

När jag är inne på just djuren kan jag inte låta bli att åter skriva om att jag inte anser jag att pälsdjursindustrin hör hemma i ett modernt samhälle.
Vi har idag oerhört massa olika material att göra varma och snygga kläder av vilket borde göra alla nöjda.
Vi slaktar inte pälsdjuren för att äta utan just enbart för pälsen.
Vid övrig slakt av våra "slaktdjur" använder man just hela djuret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar