söndag 25 april 2010

Nationellet djurskydsombud


Nu måste vi ta oss i kragen och inse att vi måste införa ett nationellt djurskydsombud. Vi kan inte överlåta detta på frivilligorganisationer även om de gör ett jättebra arbete. Vi har ett enormt ansvar för djuren då vi tar oss friheten att använda dem som föda, till djurförsök, cirkusdjur, djurparksdjur, husdjur, m.m m.m. Att inte har lagar som förbjuder tidelag (sex med djur) är mycket underligt och främmande. På 1700 talet var det straffbart i Sverige men inte idag. Någon måste få ett ansvar att driva djurens rätt mot oss människor.
Alexandra Leijonhufvud Förbundsordförande i Djurens Rätt skriver på aftonbladet idag om tyvärr allt för många sanningar. Vi måste verkligen agera och jag kommer att göra mitt yttersta för att göra vad jag kan för att få till en djurombudsman eller motsvarande.
På tal om ovanstående så har det tragiska men som jag ändå inte kan låta bli att tycka är rättvist. En tjur lyckades trots sitt underläge och förutbestämda öde skada sin bödel på tjurfäktnings arenan. Är man med i leken får man leken tåla som det heter men jag antar att tjuren trots att han inte anmält sig frivilligt till matchen blev slaktad på plats fast han vann på poäng.