torsdag 19 november 2009

Jag är en riksdagskandidat;)

Ett steg närmare och nu börjar det..... ja så kändes det när nomineringsmötet var avklarat för Folkpartiet i Skaraborg. Alla kommunföreningar i Skaraborg hade nominerat sina kandidater och dessutom genomfört provval innan vi nu träffades för att fastställa listorna.
Vi började med riksdagslistan och jag hamnade på 5:e plats!! efter många fina pläderingar. TACK till alla för stödet och de vackra pläderingarna. Jag måste erkänna att jag hade lite svårt att hålla tårarna tillbaka en stund. Men men man är väll karl och då får man bita ihop;)
På nästa lista, dvs regionvalet kom från Lidköping Awaz 2:a och Karl-Olof 3:a och jag 9:a. Vilket förtroende bland topp 10 på bägge listorna och t.o.m. 5:a på riks ;)

Min målsättning är att göra ett bra riksval och kryssa mig in i riksdagen och som reservplan hamna i topp i kommunvalet för FP och att vi gör ett kanonval vilket innebär politik på heltid under en period. Ingen av dessa är i konflikt efter som det handlar om att få förtroende och se hur långt det räcker.