söndag 5 maj 2013

Söndag

Då var det söndag och en förhoppning om en dag för eftertanke och vila. En förhoppning lät inte så bra och jag skall göra vad jag kan för att få det ett bli så. Har varit dålig på att blogga under några dagar nu så jag tänkte skriva av mig lite tankar.
Förra helgen var jag på Folkpartiets rikskongres i Västerås och det var som vanligt både trevligt, inspirerande och nyttig. Jag deltog i länsledningskonferensen samt den stora kommunpolitikska konferensen som samlade närmare 1.000 Folkpartister från hela Sveriges avlånga land. Det är roligt nu när jag varit med i några år och försökt att åka på så många riks och regionträffar som möjligt, det blir ett stort nätverk. Minglade med bl.a. kommunpolitiker från Leksand och fick lite fakta gällande hur Hockeysponsringen gått till hade til middagen en kvinna med det Lidköpingsbekanta efternamnet Särnmark och det visade sig att det var just hennes släktnamn som lämnat avtryck i Lidköping.
http://xn--prjohnson-v2a.se/wp-content/uploads/2013/03/IMG_0181.jpg"> src="http://xn--prjohnson-v2a.se/wp-content/uploads/2013/03/IMG_0181-300x225.jpg" alt="" title="Särnmark" width="300" height="225" class="aligncenter size-medium wp-image-874" />
Politikst så var Jan Björklund min stora behållning även om det var mängder av mycket bra föreläsningar. Hans huvudnummer var underbart rent retoriskt och han hade en fantastisk energi som smittade av sig.
Tyvärr tröt den egna energin framåt söndag eftermiddag och jag vandrade därmed mot järnvägstationen tog en avkopplande tåg resa hemåt. Det blev en väl många dagar som allt gick i ett med mycket arbete och resor veckan innan och full fart från måndag igen. Men som sagt nu var det söndag och dags för lite vila ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar