torsdag 30 september 2010

Efter valet

Då var del 1 i valrörelsen över och nu återstår samtal om samarbete och fördelning av poster. För egen del är jag jättenöjd med del 1, att ha fått så gott gensvar och förtroende av många är oerhört stimulerande Jag känner dessutom att jag kunde genomföra valrörelsen snyggt och kan stå för allt nu efteråt. En av mina viktigaste mål var att kunna se alla i ögonen efteråt och dessutom kunna stå för alla löften och liknande. Tack alla som hjälpt till och alla som tror på mig.
Att ha kryssat mig till andra plats på vår riksdagslista är fantastiskt och sporrar inför nästa valrörelse.
Men som sagt nu är det fördelning av poster och jag hoppas att vi i Lidköping kan få till ett bra team med framtidsvisioner för det är framåt och uppåt vi skall.
Själva det politiska arbetet som nu även tar vid i kommunstyrelse och kommunfullmäktige för egen del skall jag försöka göra på ett så ansvarsfullt och engagerat sätt jag någonsin kan för är det något jag gillar mycket så är det vår underbara stad Lidköping.
Ett problem för mig kommer att bli att vara på möten med personer som tvärtemot mig själv inte tycker att alla människor har lika grundvärde och rättighet till bra liv. Vet faktiskt inte hur detta kommer att gå då jag som sagt anser att alla har lika värde och då även dessa personer men någonstans inom mig växer tankar på att de förspillt sin värdering hos mig liksom kriminella som anser sig ha rätt att misshandla eller skada andra för att tillförskaffa sig andras eller gemensam egendom.

Nu är jag i full gång med arbetet igen och det känns oerhört roligt så när som att jag just i skrivande stund sitter på ett försenat tåg (för hundraelfte gången)