torsdag 26 augusti 2010

Tånga Hed


Har idag haft valarbete på torget och träffat många trevliga människor. Mycket av frågorna hamnar om vad vi politiker vill göra åt måsarna i Lidköping. Det jag svarar är att exakt vad vi skall göra vet jag inte men jag lovar att jag vill ha mer än handlingsplan på papper. Jag vill att det skall göras aktiviteter som minskar stammen och att den följs upp var år så att det syns om effekter får effekt eller ej. Uthållighet och aktiviteter är det enda som fungerar. Vill att husägare har samma ansvar för att hålla rent från fågelbon på tak som för istappar och som vid snöskottning av trottoarer. Kommunen måste även se till att värmeverket inte blir matplats och kan då kanske lösa den dåliga lukt som sprider sig titt som tätt över stan på samma gång.

Avslutade dagen med besök i Vårgårda där Jan Björklund utfrågades av duktiga Pastor Torsten (Från Lidköping). Det var ett mycket trevligt besök i det stora tältet på Tånga Hed. Underbar musik och bra debatt Jan var som vanligt mycket bra.

På väg till Vårgårda blev det ett stopp i Vara och besök hos Camilla i Valstugan. Medans vi var där så kom två trevliga tjejer fram och ville lära sig mer om FP,s politik. De ställde många bra frågor och verkade vara två mycket positiva och bra tjejer. Hoppas de fick svar på sina frågor.