tisdag 11 februari 2014

Personalvård i dubbel bemärkelse

I dag har jag varit på konferens med styrelsen för Nordea´s (min arbetsplats) personalförening för friskvård. Jag är ordförande för föreningen och det är ett av de roligaste förtroendeuppdrag jag har. Styrelsen är oerhört kompetent och kreativ vilket gör uppdraget lärororikt på samma gång som vi har förmåga att genomföra mycket. Det som är extra roligt är att vårt uppdrag är att bidra till en hälsosam fritid för anställda vilket är en win-win situation för anställda och arbetsgivare. Jag har haft detta uppdrag i snart 10 år och därmed jobbat mycket nära både personalledning såsom all personal. Banken (här i egenskap av arbetsgivare) har alltid varit mycket lyhörd och generös när det gäller att måna personalens möjligheter till friskvård. Det som är svårt och utmanande är att nå så många som möjligt. Vi försöker därför ha ett så brett utbud som möjligit för att stimulera och passa in för allt från Elit till den som av olika anledningar helst inte deltar i någonting. Det vi nu lagt fokus på i denna konferens är att finna utbud och aktiviteter som gör att personal som får förändrad arbetsplats i Stockholm. Vi kommer att centralisera en del av våra arbetsplatser från City i Stockholm till en något mer ocentral lokalisering. Här behöver vi från personalföreningen medverka så att vi kan erbjuda ett både välkomnande och brett utbud av fritidsaktiviteter.

Jag har nämnt förut att det är en förmån att få vara ordförande för denna kompetenta förening och det är även en förmån att få bryta av det ordinarie arbetet med dessa viktiga och energigivande frågor vilket gör att det är personalvård i högsta grad även för mig även med detta.;)

I morgon kommer vi att genomföra Workshop med alla våra sektionsledare som genomför själva aktiviteterna såsom fotboll, tennis, trädgård, e-gaming m.m m.m .

Detta skall bli otroligt roligt och lärorikt.






via WordPress http://ift.tt/1jtlMrt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar