tisdag 29 oktober 2013

Tågresa med försening

Kan inte mer än förundras över hur SJ vid varje tillfälle man åker mellan Skövde och Hallsberg utannonserar att vi nu kommer att behöva stå still i 10 min för att invänta mötande tåg.

Vad består min förundring i.. jo att det vid varje tillfälle låter som om de inte kände till att det skulle bli stopp samt att de vid varje tillfälle verkar tro att det tar just 10 min.

Så här har det varit i några veckor nu och jag antar att det kommer att vara så i några till. Det är helt enkelt bara ett spår som är farbart på del av denna sträcka. De gånger jag åkt har det tagit mellan 20-35 min att vänta (ej 10) och det påverkar alla byten och övriga förbindelser på vägen. När stoppet är avklarat så informeras man om att de skall jobba på att få information gällande förbindelser och det slutar med att de efter ett tag informerar om att förbindelser är brutna och passagerare skall vänta på nästa förbindelse.

Varför hänga upp sig på detta.. jo varför inte i dagens datasamhälle helt enkelt gå in och ändra tidtabellen så att det tar dessa 20-35 min längre mellan Skövde och Hallsberg så att passagerare kan göra ett aktivt val innan resan istället för att som nu sitta och bli besvikna på missade bussar, tåg och möten. Det är nämligen omöjligt att köra en omväg, alt köra över eller under mötande tåg vilket gör att detta är faktiskt nuläge fram tills det är dubbelspår igen. Låt då inte som om det är bortblåst spår som ej kunde förutses. Ja nu har jag skrivit av mig så då kan jag lämna detta och fortsätta nyttja tiden på bästa sätt ;)






via WordPress http://xn--prjohnson-v2a.se/?p=1048

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar