onsdag 31 juli 2013

Lite sommaruppdatering 8:9


I slutet på Juli är det en av årets största händelser i Skara och det är travhelgen när Stochampionatet avgörs. För egen deltog jag inte i själva händelserna kring travet men var på lördagkvällen ihop med några ungdomskamrater från uppväxten i Skara på stadshotellet och den stora fest som varje år arrangeras i samband med travhelgen. Det var som vanligt roligt att träffas och som vanligt konstaterade vi att vi ses för sällan. (Jag måste ta tag i detta).  Awaz var inte med på stadhotellet med var snäll nog att skjuta mig till Skara och även hämta mig när kvällen började dra sig mot slutet. Vi erbjöd en av mina riktigt gamla goa vänner skjuts hem. Han är en av våra duktiga mjölkbönder som år ut och år in sliter tidiga mornar och alla dagar i veckan. När vi kom hem till honom ville han visa hur han fixat om i ladugården.  Så vid 2 tiden på natten fick dessa yrvakna kossor besök av oss och mycket riktigt det var jättefint och bra. Fick många minnen uppväckta från ungdomen när jag många gånger var hjälpreda med djur och höbärgning på flera gårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar