onsdag 31 juli 2013

Lite sommaruppdatering 7:9


Mitt i sommaren var det min tur att fylla 50 år. På ett sätt skönt att det verkligen blev dags, jag har sedan i vintras fått frågan om hur jag vill fira och har varit så kluven till detta. Ena stunden kände jag för att åka bort och andra stunden kände jag för att ordna någon fest hemma. Om jag skall vara ärlig tror jag att jag var lite rädd för att ordna något festligt och det sedan inte skulle dyka upp speciellt många gäster. Nu bestämde jag mig trots allt några veckor innan födelsedagen för att jag har öppet hus på eftermiddagen och en grillfest på kvällen.  Det blev en något hektisk dag då jag på förmiddagen var iväg till NLT för att bli intervjuvad ang Folkpartiets överklagan gällande Råda ås. Framåt 14.00 tiden började de första gästerna komma och sedan var det en strid ström av gäster hela eftermiddagen. Jag var helt överaskad, överväldigad och glad över att det kom så många personer. Framåt kvällen var det dags för grill och musik. Awaz hade fixat så att oerhört duktiga och från TV kända Annis Brander stod för musiken. Vi sjöng dansade och roade oss fram tills morgontimmarna under en oförglömligt trevlig fest.  Jag har än i dag inte riktigt vaknat upp ur den lyckokänsla som skapades under denna dag, med så många fina vänner som uppvaktade mig och hur alla närstående och älskade fixade och ordnade under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar