fredag 10 september 2010

Var rädd om din röst

Sverigedemokraterna försöker få sympatier genom att leka " vi får inte vara med leken" och gnälla över att de inte får utrymme och framföra sina åsikter. Jag har nu varit i valstugan på torget i Lidköping var dag sedan 3 veckor och än så länge har jag inte sett en enda Sverigedemokrat stå där och prata om vad de vill göra. De ställer upp i kommunvalet med 2 st. namngivna personer men vilka är de och vad vill de? Jag har inte sett eller hört ett enda ord om vad de vill göra för Lidköping och ändå vill de ha röster i valet för att genomföra .... ja vad då? jag är mycket fundersam på hur man rösta på ett parti som inte framför vilka man är och vad man vill. Kommer man överhuvudtaget att delta på några möten efter valet, om man inte vill visa upp sig innan valet.
Att Sverigedemokraterna i rimlighetens namn borde framföra vad man vill innan man får röster är en sak men det som oroar mig är framförallt två saker.
För det första så bygger de upp en rädsla och hat mot folkgrupper som vi lovat varandra efter 2:a världskrigets slut aldrig skulle tillåta. Det oroar mig även att få en regering som hamnar i ett osäkert regeringsläge då detta kommer att drabba oss alla genom osäkerhet i kronkurs och ränta. Sverige är ett av de få länder som klarar av den internationella krisen som fortfarande pågår i många andra länder men som Sverige klarar sig ur tack vare just en stark regering. Rösta inte för ett osäkrare Sverige.