torsdag 2 september 2010

Kampanjande

Ledsen att jag inte hunnit skriva något i min blogg på någon dag. Har stått på torget, deltagit i debatter och på kvällarna delat ut broschyrer fram tills jag stupat i säng.
Har dessutom för 2 dagar sedan betalt slutlikvid för mitt första hus och fått nycklarna men vi har inte mer än fått dit en madrass och lite te och bröd för frukost. Har låtit katten flytta så fort som möjligt så han får möjlighet att komma ut ( bor ju i lägenhet mitt i stan förut/nu) och då kan det vara bra att sova där så han märker att det är ett nytt hem.
Men själva flytt av övrigt får vänta tills 20 sept då valet är över, har inte en dag ledigt innan dess.

Har annars idag under ca 1 timma pratat med en pensionär som tyckte det var orättvist att de inte fått jobbskatteavdrag som pensionärer. Jag försökte förmedla att pensionäer fått mer i plånboken genom skattesänkningar men att själva jobbskatte avdraget var och är till för att få fler att jobba. Jag framförde att jag håller med om att det är orättvist men att jag står för det då pensionärer trots allt fått mer i plånboken (dvs inte på bekostnad av pensionärer) och att det inte skulle vara ekonomiskt möjligt att införa samma avdrag för alla och därmed prioriterades arbete för att skapa möjligheter. Nu har vi dessa möjligheter och skall då ge pensionärer samma nivå dvs återigen ännu mer i plånboken.
Detta ville han inte lyssna på och ville konstant ha reda på varför de missgynnats.

Nåja vi skilldes som mycket goda vänner även om vi inte var överens i sak;)

Nu skall jag åka till huset och blåsa upp madrassen ( luften går ur;) )för att sova så jag är pigg i morgon ingen för ännu en heldags kampanjande.