måndag 16 augusti 2010

Trygghet


I helgen var det kickoff inför valet för länsförbundets alla kommunföreningar här i Lidköping.
Det var roligt med så många färgglada Folkpartister på gator och torg.

Något som jag är glad för är att vi lokalt fått respons för vår helhetssyn på trygghet från vaggan till graven och jag har fått många som spontant när man träffat på stan sagt att det är toppen.
Att vara trygg har med personlig känsla att göra och kan inte bedömmas utav någon mer än mig som enskild person. Känner man otrygghet så spelar inte mycket annat någon roll. Det är med andra ord som ordspråket " den som är sjuk har enbart ett problem".

I vårt trygghetskoncept ingår åtgärder som spänner över både kommunal, regional och riksfrågor och det är anser jag min skyldighet som politiker att agera inom alla områden för att få igenom politik. Jag kan inte skylla på att det är inom område det eller det utan måste agera med påtryckningar,motioner, nätverk och media för att få en helhet att fungera.

Vi är det enda parti som motionerat för att få till tryggheten på äldre dagar genom att man skall garanteras gemensamt boende om man så vill. Tänk vad skönt att slippa bekymra sig för hur man skall lyckas få igenom det med kommunens administration och istället koncentrera sig på varandra och njuta av livet.

Idag blir det utdelning av broschyrer på förmiddagen, strategimöte under lunchen och resa till Borås för besök hos dotter med familj.