onsdag 2 juni 2010

Hjärtat har sällan fel

Man säger att sanningen kommer från barn eller fulla. Vill fylla på med även av de med Downs syndrom. Idag fick jag flera exemplar av Folkpartiets valhandbok när jag var på arbetsutskottet för Folkpartiets länsförbund som vi skall ha i valstugan och att läsa av toppkandidater på ca 200 sidor. Mina engagerade grannar har bett att få all information som dyker upp så jag tänkte att de kunde få ett ex att kika i fram tills valstugan är på plats.
Gick in till grannen och lämnade boken till dem och pratade om dagen och lite av varje. Charlie med Downs syndrom tog boken och sa att han skulle gå och lägga sig tidigt i kväll så han kunde läsa ut den tills i morgon;)
Jag var kvar en liten stund och pratade med hans mamma och efter ca 5 minuter så kom han tillbaka och la boken på bordet. Tog sig för bröstet titta på mig och sa:" Pär, har man det i hjärtat behöver man inte läsa allt". Så rätt han har!! Som vanligt!! Love you Charlie av hela mitt hjärta.