lördag 17 oktober 2009

Blandade känslor


Har idag träffat mina tre "utflugna" barn och är så stolt över dem alla. En är mamma som är så duktig och strålar i kapp med solen som var så fin idag, en har så många kamrater och bra umgänge och en är så duktig på allt han gör, nu senast övningskörning med bil. Gemensamt har de omtanke om andra och sätter värde i att få andra att må bra och en enorm vilja att klara av saker. De ger sig inte förrän de lyckats och gör det 9 av 10 gånger. Jag är så stolt över dem alla tre. Mina styvdöttrar sedan 2 år är på helt annat sätt, jag är stolt över dem ochså men märker så tydligt både kulturell och värde skillnad. Inget är bättre än det andra men så roligt och nyttigt att uppleva. Genom att vi enbart levt 2 år med varandra är vi så olika men växer med tiden närmare genom delade värderingar och upplevelser. (Är det det som är integration??) Skall inte fördjupa mig i det nu i kväll men det kommer mer på bloggen var så säker.

Som avslutning på denna underbara dag läser jag att fler katter blivit förgiftade här i Lidköping samt att SD tror att de kan få oss att tro att Astrid Lindgren om hon levt skulle stödja dem. Var är moralen ?????????????
God natt