lördag 5 september 2009

Lördag em

Har varit ute en sväng och luftat både mig och min cabbe tillsammans med granngrabben Charlie. Awaz är i Sthlm på Liberal Mångfald och Liberala kvinnor möte så hon åkte redan vid 6 tiden i morse och väntas inte hem förrän vid 22 tiden i kväll. Hon är duktig hon som sliter och kämpar med politik trots ett nytt och mycket svårt uppdrag inom jobbet. I morgon och måndag skall hon till Luleå för studiebesök i jobbet. Börjar bli lika resande som jag ;). Charlies (grannen) pappa kom i förmiddags in med några havskräftor till oss för att kunna njuta av i kväll när Awaz kommer hem. Underbara grannar!!

Om en stund skall jag ut med sonen och övningsköra. Hoppas vädret håller sig så vi kan ha cabben nere. Han är duktig trots att han precis startat upp körlektionerna.

Börjar fundera på det här med bloggande, facebook m.m. det är ju vuxna som håller på med det och det ökar lavinartat. Kan det ha något med att debatten gällande barn och ungas timmar framför datorn inte varit synlig på länge.


I går kväll hade vi trampolinuppvisning hos pingskyrkan i Lidköping. De har ungdomskväll och samlar massor av unga för att lyssna på musik, spela basket m.m. på bakgården. De frågade om vi inte kunde komma dit med en trampolin och ha uppvisning och prova på. Självklart gjorde vi det då det är bra reklam och roligt för de som tränar så mycket (6 dagar i veckan 49 veckor om året) att få visa upp sig. Problemet var att det ösregnade hela dagen i går och vi kan inte ha hoppning i regn.
Jag besökte dem på eftermiddagen för att ta beslut om hur vi skulle göra (ställa in eller chansa). I kyrksalen märkte jag att det var mycket högt till tak och frågan kom då om det var ok att hoppa i själva kyrksalen och då framme vid predikstolen.
Jodå det fick vi gärna, så på kvällen i går hade vi två mycket välbesökta uppträdanden av vår elittrupp inför en fullsatt kyrka av ungdomar.;)
Det var populärt och högt i tak;) Grabbarna och tjejerna njöt när de fick visa sina konster på detta speciella ställe. Har tidigare uppträtt på Gröna Lund och många andra ställen. Roligt!!!

Grannarna åker till Rhodos i natt och jag är inte alls avundsjuk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar