tisdag 23 juni 2009

Skiljelinje

Tänker nu efter en underbar dag lite filosofiskt på det ena och andra. Funderar på hur det skulle se ut om Vänsterblocket fick som de ville. Hur skulle det se ut då?? Kanske skulle vi vid midsommarfirande få lyssna på deras egna artister och låtar samt fika i deras tält som är smyckat med partisymboler. Vi skulle ha åkt dit i en av statens bilföretags bilar och pratat på vägen om hur tryggt det är att få bidragen i tid och hur hemskt det är med de som jobbar så mycket och har hög lön. Orättvist är vad det är!!! och att de bara kan med att tjäna så mycket när jag inte får mer i bidrag. Undrar om det inte vore tryggt om även vår ledare var framträdande i vår lokala radio så jag slipper fundera på om det är propaganda från något otäckt otryggt. Sen skulle jag nog gärna vilja att de valde vilken biofilm jag skall se och informera mig om varför. Nej nu är det dags att sluta filosofera och vakna till och bli lite verklighetstrogen, inte är det väll någon sanning i dessa tokiga tankar. Idag har föresten Adolf namnsdag. Inte för att det har med mina filosofitankar att göra men måste ta tillfället att skriva av mig lite om vår kända Adolf Hitler. Vad fick honom att bli en sådan härskare. Min tanke om det är grupptryck. Det jag ärligt tänker ofta på är varför jag tycker vissa saker och hur jag agerar när andra säger saker. Jag vet att det är så himla lätt att "jamsa" med när någon tycker vi stänger den skolan eller vi flyttar verksamhet dit eller dit. Att ingen säger något eller de som är högljudda tycker en sak är något som välldigt lätt sätter sunda åsikter och hänsyn ur spel. Många vågar inte säga emot den eller de som hårdfört framför att de är på ett visst sätt. Våga ifrågasätta!!! Destu mer någon framför att så är det och skall vara destu mer fordras ifrågasättande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar