tisdag 26 maj 2009

Tillbaka ;)

Nu är jag tillbaka som bloggare. Arbetet med alla dessa rapporter, utredningar, möten och resor på nya jobbet har tagit fokus ett tag. Har hänt mycket sedan senast. För att nämna något så har vi startat veckans tingeling, det är utnämning till den som gör något för någon annan utan att få något tillbaka. Tävlingen är för grannen och hans söner samt jag med mina söner. Varje fredag samlas vi och berättar vad vi gjort eller borde gjort för någon annan. Jag är just nu veckans tingeling och har en vagnspeng med bokmärke och glitterband;). Är just nu i Stockholm på sängen med datorn i knät ( tittar på simson) och vilar ut en stund efter dagens arbete. (skall jobba lite till om en stund). Har haft en speciell dag då jag vid sista workshopen inom ett av alla potentiella projekt med syftet att få till en projektbeställnig fick helt ändrat scope och får därmed på ledningsmötet i morgon informera om det och förlänga tiden några veckor till för att utreda scopet ordentiligt. Behöver jobba några timmar till i kväll för att ha material för att informera om bakgrunden till scope förändringen. Kändes skönt att lyckas analysera fram behovet av förändring och få till en insikt om detta nu och inte senare när vi startat upp hela projektet med alla inblandade och kostnader. Gjort mitt arbete bra med andra ord men får nu en del arbete inför mötet i morgon....;) ses snart igen för nu är det slut på vilan... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar