lördag 21 februari 2009

Min vän Charlie

Hej, nu var det dags att skriva av mig lite igen. Har haft några roliga dagar som framförallt Charlie har bidragit till. Charlie är min vän och granne som är 20 år och har downs syndrom. I torsdags kväll var hans föräldrar borta så då hade vi en kompis kväll. Han kom hem till mig nyduschad och med en kartong med semlor till oss alla. Vi spelade tv-spel, pratatade om livet och hade en en mysig kväll fram tills hans mamma hämtade honom vid 23.00 tiden. I går så hade vi vår traditionella grabb träningskväll. Charlie, hans pappa och jag går och handlar. Eftersom det är så långt som ca 500 meter till butiken måste vi stanna och pusta ut på en pubb på vägen hem. Vi ställer ifrån oss kassarna och dricker en öl ( eller två) innan vi har kraft att gå hela vägen hem igen. På pubben så har vi mysigt och snackar killsnack. Charlie har verkligen många bra tips om det ena och det andra och vi har verkligen trevligt. I kväll skall vi se på melodifestivalen. Det blir tre kvällar på rad och en massa roliga och trevliga minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar