måndag 23 februari 2009

Måndag kväll blues

Ny vecka och börjar den tidigt med att åka till möten i Köpenhamn. Spännande dag eftersom chefen kallat till några möten med syfte att informera om att han skall sluta och anta nya utmaningar inom banken. Inte nog med detta, han skall även informera personalen om vem som tar över som enhetschef. Vem som tar över är hemligt då facket i flera länder måste ge sitt ok innan han kan informera, sissta landet att säga ok är finland och det skulle bli klart vid lunch. Att jag vet om det beror bara på att jag skall ta över... Spännande att se hur personalen skulle ta detta, dels att chefen slutar efter många år och att jag skall ta över som trots allt inte varit på avdelningen mer än någon månad. Det gick bra!! jag fick jättefina blommor och vi drack champagne m.m. vi firade ett bra årsresultat samt att chefen avtackades. Nu är dagen slut och jag har firat med ett glas vin i ensamhet på hotellet. Ligger nu på sängen och skriver denna blogg och bokar gruppmöten, personal möten, styrelsemöte för Folkpartiet samt ett "genomgång av hemsidan" möte hemma på torsdag kväll. Skönt att få stökat undan en del arbete. I morgon väntar första ledningsgruppsmötet här i Danmark men det skall gå bra det oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar