onsdag 11 februari 2009

En vanlig dag

Åter en arbetsdag i Danmark. Startade med en trevlig morgon med Dansk och Engelsk tidning som sällskap till frukost på hotellet. Försöker bättra på språkkunskaperna så gott det går. Har ca 20 min att gå till jobbet och uppdaterade mig på vägen om vad som är viktigt idag och lite tankar på hur jag disponerar dagen bäst. Sportlov i Danmark denna vecka så det var inte så många på plats idag heller. Många Danskar har åkt till Sverige för att få en billig vintervecka då de får mycket får sin Danska lön i Sverige. Hade telefonmöte med min chef och sedan team möte med uppföljning och planering /prioritering av arbete. Eftersom morgondagen är utan möten i Danmark bokade jag om flygbiljetten till idag och jobbar hemifrån resten av veckan så jag kan vara med familjen. På Kastrup sa jag hejdå till min Finska kollega som åkte hem även hon idag och skall till Thailand med sin familj i två veckor från fredag nu i veckan. Jag avundsjuk? Nej, inte alls!!! Åh vad jag skulle vilja åka dit!! Hemresan gick perfekt flyget var t.o.m tidigare än beräknat i Göteborg och allt flöt på hela vägen hem. Han prata med barnen i bilen och informera om att jag är hemma resten av veckan så vi kan träffas, göra läxor och umgås. Dottern letar hus med sin pojkvän och har lagt bud på ett hus så det är lite spännande hur det går. Hemma blev det god middag (Spagetti med köttbullar), vi valde att äta i tv rummet eftersom det samtidigt var reseprogram från Thailand. Tänk jag fick lite Thailand jag oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar